Donderdag 13 juni

13 juni 2019 - Castro Urdiales, Spanje

Half twee en al weer op volgende adres weer 25 km verder of dichterbij net hoe je het bekijkt

Vandaag weer genoten eerste stuk langs de oceaan met schitterende kustlijn mooi verhard fietspad en vlak wat de snelheid van lopen wel bevordert daarna van de o aan afgebogen wat gelijk weer een aardige klim inhield ongeveer 250 hoogte meters die je dan ook weer omlaag moet als je slaapplaats aan de oceaan is

Maar goed inlands weer door mooie bossen gelopen met een lekkere temperatuur van rond de 20 graden heerlijk wandelweer

Voor morgen denk ik een aardige afstand van 35 km maar dat horen jullie morgen wel weer

Gisteren weer wat nationaliteiten van pelgrims toegevoegd Hongaar Pakistaan Israëler Pakistaan had een kroatische moeder benieuwd of er nog meer bij komen

Het is voor mij ook steeds leuk om jullie reacties te lezen en het is dan ook een hele steun voor mij

Nou morgen weer nieuwe wetenswaardigheden later👋👋

1. Sandra Koeleman:
    Wauw! Wat een mooie plaatjes! 🌈

Toen je aan de reis begon, sprak je herbeoordeling Frans, geen woord Spaans..
    zo te horen is je vocabulaire flink aan het uitbreiden!
    Want hoewel je dan misschien elkaars taal niet spreekt, heb je het er wel over dat je al die verschillende nationaliteiten hebt gesproken! 😁

Ik ben benieuwd naar wat je opvalt als je al die verschillende mensen spreekt! Wat hen beweegt? Wat ze doen op jou pad?
    Ze zeggen altijd dat je niemand ‘zomaar’ tegen komt! 🤷🏼‍♀️

Ze komen vast allemaal een glimp opvangen van die man waar wij zo trots op zijn!
    Dat kan niet anders!!!!💪🏼

Zet ‘m op! Ga zo door! Pak je rustmomentjes tussendoor! Eet goed! Drink goed!
    En maak je sterk!🥾

🥰💋
  2. Sandra Koeleman:
    Herbeoordeling = geen woord
    🙈
    Soms type ik even te snel ... foutje
  3. Leo van den Berg:
    13 juni 2019
    Zo Jan, gisteren een lastige dag en vandaag weer een kadootje met zo’n mooie route en dan ook nog glansrijk weer erbij. Je zult je de koning te rijk voelen......
    Ik kan me zo voorstellen dat er zich in jouw hoofd een prachtige film afdraait van allerlei beelden die je onderweg gezien hebt. Soms iets dat lang blijft hangen of snel naar de achtergrond verdwijnt, alles draagt bij aan je eigen film. En door jouw verhalen iedere dag, mogen wij meekijken.
    Een voorrecht want het is voor ons ook voor eerst dat we deze tocht maken. Of heeft een ander dit al eens eerder gedaan?
    Zet hem op en ga door op je eigen ritme. Rob de Nijs zong eens: ‘zachtjes tikt de regen op het zolderraam, ritme van de eenzaamheid’. Jouw tekst?: ‘ lekker loop ik door het grote bos, ritme van mijn eigen reis. Ik doe dit als Jan Koeleman, lekker op mijn eigen wijs’. Zing het maar uit volle borst, die andere mensen uit allerlei landen zullen genieten.
  4. Familie de vries:
    13 juni 2019
    Volgens mij heb je een beroep gemist en dat is van fotograaf! ,! Kan je altijd nog worden toch wat een mooie plaatjes weer daar kan je van genieten onderweg maar het oog wordt nooit verzadigd van het zien.
    Fijn dat het lekker weer is daar in Spanje en goed om te lopen.
    De groetjes van ons buen camino 🙋 🙋 🙋
    Kom je ook nog Nederlanders tegen? of loop je daar mee op.