Donderdag 4 juli

4 juli 2019 - Lavacolla, Spanje

Op dit gedeelte waar de norte en de frances bij elkaar gekomen zijn lopen er dus heel veel mensen heb er vandaag honderden gezien na zo'n rustige norte is dat wel wennen maar dat hoort er dus ook bij

Overnachtings plek opgezocht die niet druk is iets duurder maar heb je weel eigen slaapkamer met eigen badkamer en gewone badlaken 's om je eigen af te drogen en tv op je kamer dus eigenlijk luxe met ontbijt

Veel paden zijn volgens mij een soort aangelegd door de bossen want ze willen de mensen nu zo min mogelijk op de openbare weg hebben er komen elke dag gemiddeld toch 1000 mensen aan in Santiago

Het is dus wel leuk lopen door de bossen maar zoals op de hele route  gewoon even plassen gaat wel maar je moet wel je moment uitkiezen dat het net even kan

Morgen nog 12 km lopen dan moet ik er zijn kan rustig aan doen en moet ook rustig aan doen want de eerste blessure is er  ij mij nu toch ook denk dat ik een pees op mijn wreef beschadigd heb wat dikker geworden en een beetje gevoelig lopen gaat gelukkig nog prima blij dat het op het einde gebeurt je weet niet hoe het zijn eigen ontwikkeld

Maar ik hou goede moed dat het morgen wel weer goed zal gaan en de komende dagen maar dat horen jullie morgen weer

1. Helma:
    4 juli 2019
    Heeee wat vervelend net op dat allerlaatste stukje...wel begrijpelijk na zoveel kilometers.

Voor morgen heeeeeeel veeeeel pelgrimsplezier toegewenst, want het arriveren moet echt een euforisch gevoel geven.

Doe het rustig aan met je voet, forceer het niet en pak lekker wat rust, je moet toch op ons wachten 😆😬!!
  2. Sandra Koeleman:
    4 juli 2019
    Je kent hem wel; ZING MAAR MEE ALLEMAAL!!!!

🎶 jan is er bijnaaaa, jan is er bijnaaaa, maar nog niet helemaal!!!
    Koppie kaal, admiraaal, sch..... kunnen we allemaal!!! 🎶

Pers ze eruit die laatste loodjes!🥵
    Zuig ze op die laatste momenten!
    Glimlach naar de wereld!😌
    Rock de boel!🤟🏼
    Dans onderweg een dansje!🕺🏼💃🏼
    Steek je armen in de lucht!🙆🏽‍♂️

We doen allemaal met je mee!👫👫👫👫👫
    Alle kracht voor die laatste kilometers!
    💪🏼💪🏼🥾🥾

En wat je daarna nog doet?
    Maak er wat van! 😍😍Jou eigen mooie ervaring!😍😍

Altijd trots! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
    San
  3. Wim:
    4 juli 2019
    Ai, toch nog een blessure in het zicht van de haven, dan worden het echt dus de laatste loodjes die het zwaarst wegen. Maar ja na zo'n afstand kun je de laatste 12 kilometer eventueel nog wel kruipend halen (dan maar een dag langer onderweg).

Doe dus maar rustig aan en zet hem op!
  4. Wil:
    4 juli 2019
    Potverdrie, kom je er toch niet onbeschadigd maar wel veranderd uit. Man man wat een prestatie Jan, we feesten met je mee hier in Verweggistan Jan. Knap gedaan joh! Ik ben tevens blij dat er nu honderden met je mee lopen, mocht je een schouder nodig hebben dan is er zeker één die je even helpen zou.

Wat een tocht is dit geweest zeg geweldig, je boek aan herinneringen is weer rijkelijk aangevuld.

Heel veel plezier morgen, en geniet van alles dat kleine beetje extra met het zinnetje, "God dank ik heb het 'redelijk onbeschadigd meegemaakt en gehaald." En geef jezelf een schouderklop.

Diep respect
    Wil
  5. Leo van den Berg:
    4 juli 2019
    Hoe dan ook Jan, die laatste 12 kilometer je laten dragen door die jongeren die in totaal ‘maar’ 100 km hoeven te lopen, is ook een goed idee. Gewoon heel rustig wandelen en alle mooie dingen om je heen lekker in he opnemen. Dan vergeet je de pijn even. Misschien herstelt het zichzelf of geeft je voet aan: ‘rustig Jan, het is genoeg geweest’.
    En dan lekker nagenieten op een mooi plekje; de Nederlandse dames wereldkampioen zien worden tegen alle verwachtingen in. En dan ga je al bijna weer naar huis.

Hoe dan ook, het komt goed. Veel vriendelijks gewenst.....
  6. Gert en Roos:
    4 juli 2019
    Jan, een kleine blessure lees ik, komt dat verrekte spreekwoord
    de laatste L toch weer uit, maar je bent er zowat en het begint daar
    ook lekker te dooien, en dat is ook wel prettig doe net als de Nederlandse
    voetbalmeiden alles geven tot en met de finale.
    Groeten Gert en Roos.
  7. Cees:
    4 juli 2019
    Hoi jan xet hem nog ff op voor die laatste kolometers en ga dan lekker uitrusten joh je hebt zo toch al genoeg gelopen laat dat extra stukje maar zitten anders wordtg het misschien nog wel erger dat is het niet waard nou veel llezier morgdn bij die grote basiliek ik weet hoe die er uit ziet ben er ook geweest maar met de camper hahahaha. Tot snel weer gr gerda en cees
  8. Familie de vries:
    4 juli 2019
    Wat is dat nou nog 12 kilometers voor jou lijkt het natuurlijk niet veel maar maar door de blessure zal het niet zo lekker lopen koelen dan maar dat been misschien helpt het wel
    heb je geen arnica bij je? nog een nachtje slapen dan ben je aan het eind doel gekomen waaraan je was begonnen! ,!! Heel veel sterkte gewenst morgen als je in santiago de compostella aan komt. Het zal ongetwijfeld indrukwekkend worden.
    Het allerbeste met je been en loopse maar weer morgen en de groetjes van ons allemaal en EEN BUEN CAMINO 🙋 🙋 🙋 🙋 🙋 🙋 🙋
    dit was weer
  9. Familie de vries:
    4 juli 2019
    Sorry foutje dit was niet echt een gezwammeltje van ons ,misschien de volgende keer weer groetjes van ons 👍👍👍👍👍
  10. Wil:
    5 juli 2019
    Ik wens je een geweldige laatste pelgrim dag toe Jan, ik hoop dat de ervaring en alle voorbereidingen een ervaring gemaakt hebben die je nooit meer zult vergeten.

Wees voorzichtig als ze die enorme incense brander door de kerk heen gooien want dan zou je alsnog met de bult op je kop thuis komen.

Veel plezier en wel thuis.