Vrijdag 5 juli

5 juli 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Korte route van 12 km eerst nog door de bossen maar al gauw door de buitenwijken van Santiago naar het oude historische gedeelte 10 uur aangekomen in santiago

Daar aangekomen eerst naar de office geweest en mijn compastella en afstands sertificaa op gehaald en naar een overnachtings plaats gezocht in pension met eigen douche laatste dagen wat luxer denk dat ik dat wel verdien

Daarna naar de basiliek geweest rond gekeken jammer dat er toch wel veel aan het zicht onttrokken is maar dat is niet anders

In de rij gaan staan voor Jacob is jammer dat je er aan de achterkant voorbij moet lopen had mooier geweest aan de goede kant maar is niet anders wel heel veel mensen maar ja gemiddeld 1000 mensen per dag die van de camino af komen en dan de gewone touristen nog

Nu de middag door lekker buiten mensen kijken of ik in de drukte nog bekende zie en lekker uitrusten en dan morgen op reis naar finestera en muxia maar daar hou ik jullie natuurlijk ook van op de hoogte dus later weer meer

1. Leo van den Berg:
    5 juli 2019
    Hulde en respekt Jan! Je hebt gedaan wat je wilde en hoe!
    Lijkt me heerlijk te voelen als je daar (eindelijk) aankomt. En nu nog even wat dagen lekker uitlopen..... het lijkt me dat een grote lach je gezicht siert of....... teveel last van pijnlijke voet? Komt allemaal goed.
  2. Jeroen:
    5 juli 2019
    WOUW, SUPER, FANTASTISCH !!!!!!
    GEFELICITEERD
  3. Helma:
    Geen woorden voor......
    Uiteraard beretrots 🐻💪♥️💋!!!!!!
  4. Wim:
    5 juli 2019
    Nogmaals GEFELICITEERD, toch nog door Finestera ondanks opspelende pees?
  5. Familie de vries:
    5 juli 2019
    Met een lach op je gezicht voor het echte stadsbord santiago! het is je gelukt! ,!
    Van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal 🎂🎶🍻💏
    De groetjes van ons allemaal.
  6. Sandra Koeleman:
    5 juli 2019
    Ik maak een DIEPE DIEPE DIEPE buiging!!!!

Wat een ongelofelijke prestatie!🏆

Wij al trouwe volgers staan in de schaduw, jij mag op het podium! 🥇
    We zijn ENORMMM trots!

Geniet van dit moment!❤️

En je ziet er fantastisch goed uit!
    😍
  7. Cees:
    5 juli 2019
    Hoi jan gefeliciteerd met de goede afloop van deze zware missie ik hoop dat je trots ben op je enorme prestatie wij zijn in iedergeval trots op jou super gedaan nu nog ff uitwandelen naar het eind van de wereld doe dat maar op toeristen tempo gr gerda en cees
  8. Erik Hollem:
    5 juli 2019
    Proficiat Jan. Een grootse prestatie. Iets om lang op terug te kijken. Nu nog Finistere en dan?
    De 4 daagse misschien?
    Nee hoor. Gekheid. Lekker bijkomen thuis.
    Nogmaals een prachtige prestatie. Gefeliciteerd.
    G&E
  9. Theo en Riet:
    Hallo Jan
    Wat een prestatie en Van Harte Gefeliciteerd je hebt het gehaald zo knap!!!!
    En dat alles zonder al teveel blessures Geniet van een goede kamer en een lekker ontbijt.
    Maar......je krijgt er geen genoeg en wandelt gewoon nog een stukje verder.
    Wat een verrassing dat Ria je komt ophalen samen met Helma. Kunnen zij ook nog een blik werpen in de baseliek Geniet met elkaar van deze bijzondere prestatie. Petje af.
    Groetjes Theo en Riet
  10. Wil:
    6 juli 2019
    Gosh geweldig zeg wat een prestatie, werkelijk geweldig!!! Jammer dat de kerk onder renovatie was, later vlieg je er gewoon een keer naartoe om het mee te maken toch?

Diep respect Jan knap joh, heel knap
  11. Yavanna:
    7 juli 2019
    Van harte gefeliciteerd met deze topprestatie! Je kunt er trots op zijn!
  12. Joke Bisschop:
    8 juli 2019
    Geweldig Jan, Gefeliciteerd.
    Beetje laat maar dat heeft te maken met het klussen in ons nieuwe huis🤭👋